2012. március 23., péntek

Mondatfajták

Jó pár éve készítettem el az alábbi rajzocskákat, az alábbi könyvben található rajzok alapján.



Később valahol rátaláltam egy hasonló ötletre, ahol egy bemutatkozó versike is tartozott hozzájuk. (Amit én most sehol sem találok a sok holmim között.) Ezeket használom a mondatfajták tanításához.



A nevük nagyon találó, éppen ezért könnyen rögződik a gyerekekben.
Mindentudó Tóbiás és Közömbös Kázmér - kijelentő mondat ( bővített- és tőmondat),
Kíváncsi Kata - kérdő mondat, Lelkendező Lenke és Sopánkodó Sára - felkiáltó mondat, 
Akarnok Aladár - felszólító mondat, Sóvárgó Samu - óhajtó mondat.

Ha esetleg valahonnan előkerül az a bizonyos versike felteszem, de ha van, aki ismeri, örömmel venném, ha megosztaná velünk.



2 megjegyzés:

  1. Jé, már jártam itt korábban is, most látom! Ezt vittem tőled akkor a szakköröseimnek. Nagyon tetszett nekik! Köszönöm!

    VálaszTörlés