2012. november 25., vasárnap

Felfedezzük a Világegyetemet 4.

A héten technikai szünetet kellett tartanom, mivel a régi kedves gépemet elvitte a "kék halál". Máskor is történt már ilyen, de most nem tudtam újra formázni. Még nincs kész, de a lányom itthon volt, így gyorsan elkezdtem pótolni egy-két bejegyzést a laptopján, most pedig a kisebbik gépén küszködve végre megosztom veletek is. (Míg el nem felejtem.) 

A héten kevesebb időt tudtam a projekttel foglalkozni, de azért történt egy-két dolog. Technika órán papírrepülőket hajtogattunk, majd az udvaron, mivel az idő is kegyes volt hozzánk két versenyt is rendeztünk a csapatok között.
De előtte, kedvcsinálónak megnéztünk a Varázslatos iskolabusz sorozatból az űrutazásos részt.




Többféle repülő hajtogatási ötlet van a gépen, (pontosabban az megvan DVD-n is, csak gép nem volt, amin meg tudtam volna nézni) a fejemben viszont csak egy volt, amit még gyerekkoromban hajtogattam. Így ez készült el, de a célnak tökéletesen megfelelt. Most viszont mutatok még egyebeket is.

Az ötlet ebből a könyvből való.

A" klasszikus"






Volt messzire röptetés, illetve célba röptetés. A csapatok közül az kapott 5 pontot, akinek legmesszebbre szállt a gépe, a célba röptetésnél (pontosabban a holdra szállásnál) minden célba ért repülő után 1-1 pont járt.







Csütörtökön a csapatok számoltak be az általuk gyűjtött érdekességekről, illetve a hozott könyveket nézegettük.


Reader's Digest: A világegyetem képes atlasza gyermekeknek






Bizonyára ritkaságszámba megy ez a fénykép, melyen Farkas Bertalan és társa látható. Egyik tanítványom édesapjának dedikálta Farkas Bertalan ezt a fényképet még 1988-ban. A nagypapa munkahelyén volt gyárlátogatáson az űrhajós, és akkor történt meg a dedikálás.



Még egy hét van novemberből, terveim pénteken, vagy szombaton zárul majd a projekt, egy vetélkedővel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése