2012. november 28., szerda

Felfedezzük a Világegyetemet 5.

A héten befejezzük a novemberi projektet, és mivel a gépemen jelenleg nincs Office, így nem tudtam megnézni az őszi szünetben összegyűjtött ötleteket. (Még jó, hogy annyit keresgéltem.) Egy pdf-es társasjáték alapot azonban találtam, és úgy gondoltam, ez az. Készítsünk belőle bolygós társasjátékot! Jó lesz majd karácsonyi ajándéknak. Ötlet erről az oldalról, kicsit átalakítva. (Természetesen másféle témában is készülhet, az előző tanévben már készítettünk hercegnőset, autósat, ki milyet akart. Itt találjátok annak az alapját.)


A pálya egyes négyzeteibe a bolygókat rajzolták fel a gyerekek, majd újra dobtak néhány szörnyet, és ők is felkerültek a mezőkre, de még kívülre is. (Nagyon szeretik a szörnydobálást.) Belülről indultunk, és a bolygók méretét valamint  a Naptól (finish) való távolságot is próbáltuk belevinni.

Egyszerű a játékszabály. Annyit lépünk amennyit dobunk a dobókockával. Ha bolygós mezőre érünk, lépünk még egyet, ha szörnyesre, irány a kiindulási pont. Ha tetszik, készítsétek el ti is. 






A Naprendszer ábrázolására szintén ezen az oldalon találtam egy jó ötletet, de iskolai keretek között nehezen valósítható meg.



Holnap tesi órán erőpróba, majd pénteken egy kis vetélkedővel zárjuk a projektet.  Én élveztem, remélem a tanítványaim is hasonlóan vélekednek.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése