2013. április 17., szerda

Föld napi társasjátékok

Elhatároztam, hogy az idén amellett, hogy megosztom a talált linkeket, készítek is néhány dolgot. Persze nem saját kezűleg, (Bár tudnék olyan jól rajzolni!) hanem az internet segítségével. Talán már ajánlottam az alábbi oldalt, melynek segítségével keresztrejtvényt, társasjátékot, dobókockát stb lehet készíteni.



Korábban gyakran készítettem feladatokat a ZARB  programmal, de mióta tönkrement a gépem, hiába próbálom újra letölteni, telepíteni, sehogy sem sikerül. (Valamit biztosan rosszul csinálok.) Így azzal dolgozok, ami van. Nem mintha ez nem lenne jó, de azt valahogy jobban tudtam hasznosítani a mindennapi munkám során.


Mutatnám is gyorsan, ami elkészült:

Azért, hogy tovább tartson a játék, én mindenképpen készíteni fogok egy olyan dobókockát, amin csak egytől háromig szerepelnek a pöttyök. A két játékmező közel hasonló, és kapcsolódik a Föld napjához. Miután dobtunk a dobókockával, elmondjuk, hogy mit látunk a képen, és mi mit tehetünk a megóvásukban, vagy éppen mit ne tegyünk. Úgy gondoltam, a szivárványnál újra lehet  majd dobni, míg a tornádónál egyszer kimaradunk a dobásból.

Természetesen más szabályt is ki lehet találni.



Ennél is hasonló a játék menete, lehet beszélgetni a képek alapján ugyanúgy, de itt beírtam az aktuális teendőket. 




Ezek után jöjjön néhány olyan, amit találtam. A forrás itt.  Én csak ezt az egy képet vettem át, és úgy gondoltam, matek órán fogjuk használni. Még mindig a tömegméréssel küszködünk, mondhatni csekélyke eredménnyel,  (pedig holnap jön az űrmérték) így arra gondoltam, olyan feladatokat fogok bele írni, amit nekik kell átváltani egy másik mértékegységre. Ha sikerül, rátehetnek egy korongot, ha nem, akkor még egy korongot el kell venniük az asztalról. A játékosok számától függ, hogy indulásnál mennyi korongot kapnak. Szerintem én 2 játékos esetén ötöt fogok adni. Az a játékos győz, akinek hamarabb fogy el a korongja.



Persze nem csak matekra jó, mert ha szavakat írunk bele, a szófajok felismerésénél is jól jön, az elsős - másodikos gyerekek pedig egyszerűen elolvassák a szót, majd mondatot mondhatnak vele, vagy a szó rokonértelmű megfelelőit mondják el. Szóval csak a fantáziánk szabhat gátat.



Ültess fát!
Nagyon szeretjük a dobókockás játékokat, szerencsére Föld napit is találtam. A következő két feladat innen származik. A játékot 2-4 fő játszhatja. Kevés angol tudással úgy gondolom, miután dobtunk két dobókockával, összeadjuk vagy kivonjuk a két számot (ezt a játékos döntheti el),  majd az eredményt megkeressük és beszínezzük. (A játékosok különböző színt használnak.) Aki egy "kerítésnél" az utolsó elemet színezi be, azé a benne lévő növény, vagyis ő színezi be a növényke mezőjét a saját színével. (Ha valaki jól tud angolul, legyen szíves ossza meg a megjegyzésben a pontos szabályt!)





Mentsd meg a fát!
Itt is 2-4 játékos játszik, csak itt a dobókockával dobott számot kétszerezni vagy háromszorozni kell. A játékos dönt itt is. A továbbiakban ugyanúgy játszható, mint az előző.





 Egyszerű kis társasjáték innen. 3 dobókockára és játékosonként 8-8 korongra van szükség. Dobunk, összeadjuk a számokat, majd az eredményt koronggal letakarjuk. Győz, akinek elsőként fogy el a korongja.




Végül még egy dobókockás játék innen. Itt a dobás után nemcsak a két számot kell összeadni, hanem még hozzá is kell adni tízet. Az így kapott eredményt kell egy koronggal letakarni.



Most már csak azt kell eldönteni, a sok tanulás (no meg anyák napi készülődés mellett) mi az, amit az idén kipróbálunk. Válogassatok kedvetekre, és próbáljátok ki ti is! Jó játékot!


A játékokat PDF formátumban tudtam lementeni a gépre. Ha esetleg az átalakítás miatt homályosak, írjatok és elküldöm eredetiben. 







2 megjegyzés:

  1. Hát van választási lehetőség!!! Én még leragadtam gondolatban a szalvétás dolognál! Vettem is aranyosakat! Tiszta lüke vagyok, mikor gyűjtöm is... De még a vasalós kattog a fejemben....azzal megbolondítottál!
    Liza itthon van, beteg...ma már annyira készült a suliba, de reggelre csúnya kötőhártya gyulladása lett...harmadjára vittem vissza a doktornőhöz. Kira is én is elkaptam...itthon kínlódunk hárman...D:))
    Minden jót neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A szalvétás az én fejemben is benne van, csak idő nincs. :(
      Gyógyuljatok meg minél előbb! :))

      Törlés