2013. április 1., hétfő

Szobai játékok 3.

Mivel töltik ma a gyerekek a szabadidejüket? -merül fel bennem gyakran ez a kérdés. A válasz kézenfekvő: számítógépeznek. De mi van akkor, ha nincs áram, mint pár hete nálunk? Unatkoznak. Az áramszünetes hétvége után határoztam el, hogy összeszedem azokat a szobai játékokat, amit mi játszottunk annak idején. 

Az osztályunkban jóval több a fiú, mint a lány, így igyekszem olyan játékokat keresni, ami nekik is megfelelő. Lányos játékot nem szívesen játszanak. A mai alkalommal két egyszerű, de izgalmas játékkal szeretnélek megismertetni benneteket. Aki pedig hasonló korú mint én, bizonyára szívesen nosztalgiázik velem együtt.


HAJÓÉPÍTŐ
A bátyám nagy kedvence volt gyerekkorunkban ez a hajóépítős játék. Ha néha kedve kerekedett velünk játszani (mert épp a haverok nem voltak otthon), ez volt az egyik, amit szívesen játszott. Ebben a játékban aztán tényleg csak egy darab papírra, tollra és egy gombra vagy pénzérmére van szükség. A szabályra is emlékeztem, de megtaláltam a De jó játék ez gyerekek! című könyvben is, így gondoltam, egyszerűbb, ha beszkennelem. 
Az osztállyal a szünet előtti egyik esős napon ki is próbáltuk. A lányoknak is nagyon tetszett.








PAPÍRCSATA

Szintén a fiúk körében arathat nagyobb sikert, de azért a lányoknak is érdemes kipróbálni ezt a stratégiai játékot. Ehhez csak egy darab papír és toll kell. Emlékszem, annak idején mennyit gondolkodtam, hogy vajon hány katonát rajzoljak, hogy a végén én győzzek. Persze ezt sosem tudhatta előre senki, mivel a többi játékos katonáinak számától, és a dobókockával dobott számtól is függött, hogy ki nyeri a játszmát. 
A héten erre a játékra szeretném megtanítani az osztályt. Remélem tetszeni fog nekik is és nektek is. 

Jó játékot!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése