2013. augusztus 24., szombat

Betűtanítás kreatívan

Gondolkoztam, hogy mi is legyen ennek a bejegyzésnek a címe, hogy aki meglátja, tudja, hogy mire számíthat, de nem jutott eszembe semmi frappáns.
A lényeg az, hogy lassan elkezdődik az új tanév, és nekem van egy jó barátom, akinek most megy elsőbe a kisfia. Neki keresgéltem néhány feladatot, pontosabban inkább weboldalakat, ahonnan a betűtanuláshoz talál az anyukája játékos feladatokat. 

A TotallyTots régóta a kedvenc oldalam, töltöttem is le feladatokat, és most itt találtam egy nagyon jó kis ötletet. Bár pedagógus lévén, tudom, hogy minden tankönyvcsalád más-más hívóképet használ a betűtanításhoz, de ez valami más. Olyan hívóképeket találtam, ahol a kép tartalmazza a betűt is.(Persze "magyarosítani" kell a dolgokat, de van néhány átfedés.) Lehet, hogy nem érthető, inkább mutatom.

A, mint aligátor



Természetesen a kisbetűk is szerepelnek, hasonló megoldással. Jövőre leszek elsős, így biztos, hogy rövid időn belül én is el fogom készíteni. Ugyanis sok olyan gyerek van, akinek - hívókép ide vagy oda - nem ugrik be a betű. Itt viszont a forma segít. (Addig is keresgélem a magyar megfelelőket, amit elkészíteni is könnyű.)




Ezután a Pinterest-et hívtam segítségül, ami aztán számos egyéb lehetőséget mutatott. Imádom őket! 
Hogy nézelődhessetek ti is, elég, ha ide vagy ide kattintotok, és már jönnek is az ötletek. Csak idő és türelem kérdése, hogy mennyi kincsre bukkantok!



Például ez hogy tetszik?
ABC Flash Cards
Forrás



Az ábécé betűinek megfelelő dolgok elkészíthetők vécépapír gurigából....

Forrás


... vagy papírtányérból...

Forrás


... esetleg tenyérnyomattal.

Forrás


Jó tanulást, hasznos időtöltést!


5 megjegyzés:

  1. Köszönöm az oldalakat, a papírtányérok és a tenyérfestés számomra is hasznosítható az oviban!!!:)))

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm az oldalakat, a papírtányérok és a tenyérfestés számomra is hasznosítható az oviban!!!:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen. Én is azt gondoltam, hogy ezt akár oviban, suliban, kisebb gyerekekkel is könnyen el lehet készíteni. :))

      Törlés
  3. Nagyon jók! Kirusommal ez kezdődik újból majd... Én Lizának magam készítettem betűtanítót. Nagy színes A4-es kartonok közepére felírtam a betűt, köré pedig képeket ragasztottam, hogy egyezzen a kezdőbetűvel...A: alma, autó, ajtó stb...képecske jó sok! Aztán nagyon bejött még a betűkereső". Egy vastag kartonból ablakokat vágunk ki, arra a kivágott ablakra ráírtam a betűt, a kivágott ablak mellé pedig oda rajzoltam a betű megfelelőjét...V-vár( rajzban ). Kimondtuk, hogy vár" és kerestük a V betűt a többi között". Közben játszottam, hogy hol a V" betű...nem találom...jaj, hol lehet?...és a kezem ide-oda mozgattam, mintha elveszett volna...és ő erre olyan lázba jött, hogy azonnal megkereste és jókat kuncogott, hogy nem találom...
    Hát jók voltak ezek...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon ötletes dolgot találtál ki! Fénykép nincs róla? :) Ez az elveszett és nem találom dolog, vagy én nem tudom, segítsetek, ez mindig bejön a kicsiknek. Én pl. a becsöngetés után, ha szépen csendben vártak, mindig azt mondtam, hogy jaj de jó, nincs itt senki, aztán meglepődtem, hogy mégis. Volt nagy nevetés, hogy becsaptak. :))

      Törlés