2014. január 1., szerda

A nap fotója : December

Április óta játszom ezt a játékot, és a kezdetektől most fordult elő velem másodszor, hogy nem tudtam naponta közzétenni a fotókat, így egyszerre 15 képhez írtam meg a kommentet. Hosszú volt, de sajnos nem tudtam másképp megoldani. Aztán 12 képhez, majd a hónap utolsó napjaihoz időben elkészültek a bejegyzések.  

Mivel december lévén minden gondolatom a karácsonyi vásár és a családomnak készített ajándékok körül forgott, így számos ilyen témájú kép készült. No de lássuk is!





1. Piros
Ahogy a bevezetőmben utaltam rá, íme az első piros kép: az iskolai adventi vásárra készítettem (többek között) néhány piros csizmácskát.




2. Ahol állok 
Reggeli indulás előtt gyorsan kiszaladtam a kertbe és készítettem néhány képet a tujáinkról. Gondoltam úgysem lesz se jobb ötletem, se több időm. Ezek pedig annyira szépek így deresen, hogy szerettem volna megmutatni.







3. Ezüst
Több napos utánajárás és melléfogás után sikerült vennem egy (használt) monitort, így végre újra élvezhetem a színeket.






4. Apró
Egyik tanítványomtól kaptam ezt az aranyos kicsi figurát, benne a még kisebb dobókockával. Ugye, milyen apró! Miután a suliban lefényképeztem, eszembe jutott, hogy így magában nem érzékelhető a mérete, ezért otthon készítettem még egy képet.









5. A szekrényben
Az iskolai szekrényemben annyi minden van, amit a 25 év alatt folyamatosan belepakoltam, hogy rajtam kívül senki nem találna meg benne semmit. Néha én sem. :))
Arra gondoltam rögtön, mikor a témát olvastam, hogy azt fogom  lefényképezni. Meg is tettem, de mikor a képet megláttam, arra gondoltam, ez alapján senki sem hinné el, hogy itt rend van (??), és minden áttekinthető. Így készítettem még egy képet, az otthoni tálalónkról. Végül nem tudtam dönteni, ....így feltettem mind a kettőt.









6. Árnyék 
Olyan szépen sütött a nap aznap, hogy az egyik szünetben lefényképeztem magam, jobb ötlet híján. 






7. 06:00 
Mivel vasárnap a nagyobbikkal adventi vásárba mentünk, így a hétvégi főzést szombatra kellett időzítenem. Estefelé azonban előkerültek a karácsonyra készülő ajándékok. Lassan haladok. Még egy-két fénykép, egy-két szöveg és oldal. Remélem azért időben elkészül.






8. Én itt vásárolok 
A tavalyi adventi vásáron felbuzdulva az idén Kassára mentünk el egy kolléganőnknek köszönhetően. Hááát, egy kicsit csalódtunk, mivel nem volt olyan nagy a felhajtás, mint amilyenre számítottunk. Az volt a szerencse, hogy a közelben volt egy nagy áruház, így nem kellett a hidegben lennünk az egész idő alatt. Nem sok mindent vásároltunk, mivel eléggé drága volt minden, inkább csak nézelődtünk. Az áruház egyik szintjén ezt az aranyos üzenőfalat láttuk, ahová én is írtam egy karácsonyi jókívánságot. Voltunk a dómtemplomban is a nap folyamán, ahol éppen magyar nyelvű mise volt. 












9. Ilyen az időjárás ma
Továbbra is napos, enyhe idő van, legalább is mifelénk. Ahogy előbújik a nap, a gyerekek rögtön leveszik a kabátjukat, úgy kell rájuk parancsolni, hogy vegyék vissza, mert most már csak világít, de nem melegít a nap.






10. R, mint ...: rénszarvas
Még novemberben készültek ezek az adventi naptárak, aminek segítségével számoljuk a napok múlását.  Egyik tanítványom rénszarvast készített. 






11. Zöld 
Levelek, formalyukasztóval. Ez is az egyik ajándékhoz készült.






12. Öröm 
Ajándékot kapni öröm. De adni szerintem még nagyobb öröm, legalább is én így érzem. No meg az is örömet okoz, amikor készítem, és közben azokra a személyekre gondolok, akiket majd megajándékozok vele. Vajon mennyire fognak örülni neki? Remélem nagyon, már csak azért is, mert meglepi ajándék lesz. Két kedves internetes ismerősömnek készül.






13. Összetétel, kompozíció
Nem sokat tudtam meg erről a fotózási technikáról, de sebaj. Kedvenc képeim a felhőkről készülnek. Régen is sokat gyönyörködtem a táj szépségében, de most valahogy másabb minden. Ez a kép naplementekor készült. Ennél szebb kompozíciót nem tudok elképzelni! Gyönyörű!!







14. Ital 
Nem vagyok nagy ivó. Annyira nem, hogy a napi 2 liter helyett örülök, ha összejön fél. A suliban tízóraikor iszom egy pohár kapucsínót, tejporral és édesítőszerrel, itthon általában bubimentes vizet. Viszont néha jól esik egy pohár tea, amit úgy iszok, hogy közben mártogatom bele a kekszet. Ez főleg akkor hatásos gyógymód, mikor előjönnek a gyomorproblémáim. (Egyszer a rádió foglalkozott vele, hogy vannak mártogatós és ráivós emberek. Szóval én az elsőbe tartozom.)







15. Világít, fények 
Szerencsen a főutcán lévő fákat évek óta feldíszítik. Kedvenceim a jégfehér (talán ez a neve) fényben úszók. Hiába szerettem volna lefényképezni, amikor bent jártam, vagy még korán volt, és nem égtek, vagy nem volt nálam a fényképezőgép.
A megoldáshoz ismét a lányom segített hozzá. Ő ugyanis egy kicsit "mécsesmániás". Van is néhány az éjjeliszekrényén, így azt fotóztam le.







16. Boldog, vidám
Általában boldogan, vidáman élem a mindennapjaimat, a félig tele pohár híve vagyok. Boldoggá tesz, ha  sikerül a gyerekeknek valamit megtanítani (higgyétek el, az osztályomban ez nagy szó!), ha megajándékozok valakit és ezzel örömet szerzek neki, vagy  ha én kapok ajándékot, ha elismerik a munkámat, vagy valami miatt (ne adj Isten) megdicsérnek. (Nem divat ma mások megdicsérése.) A gyerekektől sokszor kapok dicséretet,  szép kis rajzokat, levonókat. Én is iparkodom őket boldoggá tenni. Most viszont, hogy közeledtek az ünnepek, minden ismerősömnek szerettem volna boldog karácsonyt kívánni. Ehhez készítettem ezt a tablót. (Itt még készülőben.)






17. Fa
Minden évben kapunk egy fenyőfát, amit az idén az ifjúságvédelmi szakkörösökkel díszítettünk fel. 






18. Nagy
Nagy öröm ért, miután egyik internetes ismerősöm megkapta az ajándékát, és hosszan mesélt arról, hogy őt milyen nagy meglepetés érte. A kedves sorainál nagyobb elismerést még nemigen kaptam az elmúlt években. Az ő nagy meglepetése az én nagy örömöm lett. Köszi Zsuzsi a kedves sorokat!





19. Évszak
A webfordító által felkínált lehetőségek közül a szezont választottam, mivel korábban már készült kép az időjárásról, és bár szeretem a tájat fényképezni, -más lenne a helyzet, ha esett volna hó - ami most foglalkoztat, az természetesen a karácsony.  Hiszen most annak van itt a szezonja. Szerencsére mindenkinek elkészült a saját kezű ajándék, és így utólag elmondhatom, mindenki nagyon örült neki. A férjemnek a méhek készítették saját kezű ajándékukat. A bekecsi vásárban vettem, napraforgó és repce méz. (Annyi fényképet készítettem, hogy már meguntam, de egyik sem sikerült jól. Feladtam. Végül a lányom szánt meg és lefotózta nekem.)





20. Én hallgattam
Téli szünet előtti utolsó tanítási nap az elsősökkel. Miután megbeszéltük a tananyagot, körülálltuk az osztályukban álló karácsonyfát, és karácsonyi dalokat énekeltünk. Ezután, egy régi hagyományt felelevenítve, körbejártuk a tantermeket és kántáltunk. Mindenki nagyon meghatódott ahogy hallgatták a kicsik énekét.






21. Ajtó
Jobb híján a mi ajtónk. Sok éven keresztül minden alkalommal újabbnál újabb ajtódíszt készítettem. Aztán valahogy már tavaly sem volt elegendő időm, (ahogy az idén sem) így elővettem akkor is, most is a korábbi ajtódíszt. Talán jövőre majd kerül új. 








22. Csillogó
Tudom, hogy nem annyira csillogó (legalább is nem tudtam úgy fotózni), de mindenféleképpen szerettem volna megmutatni. Egyik kedves internetes ismerősömtől  kaptam ezt a szép ajándékot. Szombaton büszkén mutogattam a kollégáknak. Mindenkinek elnyerte a tetszését. Nekem pedig megmelengette a szívem, mert ugye személyesen nem is ismerem azt az illetőt, akitől kaptam. Mégis, ennek ellenére gondolt rám, és megajándékozott ezzel a szép karácsonyi képeslappal. Bea, ha olvasod, köszönöm szépen, még egyszer! 






23.Hagyomány 
A mi családunk arról híres, hogy másképp csinálunk dolgokat, mint mások. Az egyik ilyen hagyomány, hogy mi a fát nem 24-én, hanem egy-két nappal előtte már feldíszítjük, és az ajándékokat is hamarabb odaadjuk. Már ha kész a fa, miért várjuk meg a szentestét? Tudom, hogy ezzel szentségtörést követünk el, de ezután már nem így lesz, ugyanis a gyermekeim lassan kirepülnek.
Mivel a lányaim nem tartózkodtak itthon, mi díszítettük a fát a férjemmel, sok év után, ismét. Aztán karácsony viliájának (tudom, hogy nem így terjedt el a szó, de felénk így mondják) délutánján gyűlt össze a család, és került sor az ajándékozásra.








24. Csomagolt
Idén sok ajándék került a fa alá, aztán valahogy az ajándékozás előtti pillanatban megfeledkeztem, hogy készítsek egy képet legalább. ( Korábban készítettem egy képet, de ezen csak a saját készítésű ajándékaim vannak.Igyekeztem minél előbb becsomagolni, hogy ne kelljen rejtegetnem.)



Szerencsére a nagyobbik is "megszállott fotós", így kölcsönvettem tőle még egy ide illő képet. Bár ezen sincs rajta mind, de mindegy.








25. A legjobb dolog a mai napon 
A lányaimnak egy naplót készítettem karácsonyra, amibe beleírtam a régi emlékeket (már ami éppen az eszembe jutott), illetve bölcs idézeteket az élet "nagy dolgairól". Került még bele néhány fényképkollázs róluk és a kiskori rajzaikról. Szenteste könnyes szemmel jött le a lányom, és a kisebb is zokogva hívott fel, hogy megköszönje. Másnap (25-én) elolvastam a nagyobbik lányom kiírását a Facebook-on, amit előző nap az ajándékokról írt. Hát, nekem vannak a legdrágább gyerekeim! A legjobb dolog a mai napon, hogy ezt elolvashattam.







26. Hol aludtál az éjjel? 
Bár írhatnám azt, hogy valami puccos helyen voltam! Nem szoktunk sehová sem menni, a rokonok közel laknak, így mint máskor, ezen az éjszakán is az ágyamban aludtam. Nem egy izgalmas dolog. (Bár most az jutott eszembe, hogy egyik éven szegény édesapám a kórházban töltötte a karácsonyt. Persze mi is ott voltunk vele. Attól sokkal jobb a saját ágyam.) 
Nem egész éjjel, de pár órát aludtam ezen a napon a nappaliban. Mérges is voltam magamra, mert a tévét nézve aludtam el, így nem tudom, hogy mi lett a film vége. (Már a közepénél, a reklám idejére behunytam egy kicsit a szemem. Úgy maradt. :))   ) Mivel magamat nem tudtam lefotózni, jöjjön a hűlt helyem.






27. Mit csinálsz most? 
Szégyen vagy nem, nem sok hasznos dolgot csináltam. Persze mosogatni kellett, meg várt volna egy adag vasalni való, de ezt a napot a tévézésnek és az internetezésnek szántam. Sok filmet néztem az utóbbi napokban, bele is untam rendesen. Vannak azonban olyan filmek, amit bármennyiszer is vetítenek, én mindig megnézem. Ezek közül egyik a Sziszi, amit karácsonykor általában levetítenek valamelyik csatornán. (Míg írtam, eszembe jutott a másik "nagy kedvenc", a Bunyó karácsonyig, amit még sose néztem meg. :))  )






28. Valami félelmetes 
A webfordító egyéb megoldásokat is kidobott, én ezek közül választottam egy másik megfelelőt: 
awesome [a] klassz, [a] tök jó, [a] óriási

A monoki katolikus templomot (más templomhoz hasonlóan) minden évben szépen feldíszítik, így karácsonykor. Amúgy is elkápráztat a templom, de így még klasszabb. (Más szó kifejezőbb lehet, de így kapcsolhatom a nap témájához.) Tudom, hogy nem illik ilyet mondani, de ha ránéztek a fényképre, -amit nem én készítettem, mert ugye templomban nem illik- hasonló gondolatok jutnak az eszetekbe. Az idén különösen szépre sikerült.







29. Visszaemlékezés: A legjobb volt 2013-ban! 
Mivel minden kis dolognak tudok örülni, így elmondhatom, hogy annyi sok jó dolog történt ebben az évben, hogy nem is tudom felsorolni. Persze rossz is, de az nem fontos, mivel idővel azok elhomályosulnak, és csak a szép dolgokra emlékezem. Most nem kezdek bele a felsorolásba, arra egy külön posztot szánok amúgy is.
Ami 2013-ban a legjobb dolog volt, hogy a kisebbik lányom egy szerető társra talált. És egy szülőnek van-e annál nagyobb boldogsága, ha a gyermekeit boldognak látja? 






30. Te: Lássuk az idei év egyik utolsó fényképet magadról! 
No comment. 
Esetleg annyi, hogy szép, fiatal, csinos, kedves, elbűvölő.......és szerény. :)))  Már szilveszteri hangulatban vagyok. És mivel eddig nem nagyon mutattam meg magam, most kapásból mutatok kettőt, mert nem tudtam választani.







31. Ünnepelj! 
Az utóbbi években egyre csendesebben ünneplünk, bár régen sem a dorbézolásról voltunk híresek. A gyerekek megnőttek, mi "megöregedtünk". Marad az otthoni tévénézés szűk baráti családi körben. De azért mindenki másnak kívánok zajos (vagy csendes), vidám de szeretetteljes ünneplést és békés, boldog, örömökben, szeretetben és szerencsében gazdag új évet! 

Magamnak pedig sok régi és új olvasót kívánok itt a blogon, a való életben pedig azt, hogy 2014 ne legyen rosszabb, mint 2013 volt! Ugye nem nagy kérés? 





11 megjegyzés:

  1. Hűha! :) Nagyon tetszett a decemberi összefoglalód, csak úgy " faltam" a soraidat. Nagyon tetszenek a saját készítésű ajándékaid ( a lányod naplójáról már olvastam nála és hát nem csoda, hogy meghatódott- szuper ajándék) Így hiába repülnek ki, egész évben ott lesztek vele. Örök emlék marad az biztos. Milyen jó ötlet az az üzenetfal, rögtön azon agyaltam, hogy lehetne ezt iskolai keretek között megvalósítani. Biztos már túlpihentem magam. Én is jó pár filmet megnéztem, ami év közben nem jellemző rám, folyton belealszok. A leginkább egy késő éjszakai tetszett: Saját szavak a címe- nem tudom láttad-e? Ha nem nézd meg, szerintem tetszeni fog. Röviden összefoglalva arról szól, hogy egy pedagógus mekkora csodára képes, ha hisz a rábízott, sokszor nehéz sorsú gyerekekben és szereti őket. A nagy köszönetem szívből jött, örülök, ha ez " átjött". A képeken nagyon szép vagy, le a kalappal. Meg nem mondanám, hogy 2 már felnőtt lány anyukája vagy. Nem hiába, úgy tűnik igaz a mondás, 40 év felett mindenki olyan arcot kap, amire rászolgált. Hát rólad sugárzik a jóság, a hit, a kiegyensúlyozottság. Boldog új évet neked és a családodnak még egyszer.
    Ui: a szekrényedben pedig én látom a rendet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon aranyos vagy. Örömet szereztél ismét a soraiddal. Igen, ez volt a célom az ajándékkal. Az üzenetfalban lévő lehetőségen még én is agyalok, ha van ötleted, írd meg! A filmet így cím alapján nem ismerem, hasonló tartalmút láttam, persze nem az ünnepek alatt. Nálam 11 óra a vég, ha fáradt vagyok, ha nem, elalszok a filmeken. :)) Én is még egyszer boldog új évet kívánok nektek!
      Ui.: Ugye? :))))

      Törlés
  2. Komoly összefoglaló, örvendek, hogy láthatlak, nagyon csini vagy, fiastal!Boldog új évet kívánok az egész családnak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te meg nagyon aranyos vagy, köszönöm szépen. Nektek is BÚÉK még egyszer! :))

      Törlés
  3. Ó, megint remekül éreztem magam a portfóliód láttán! :)
    Tartalmas hónap van a hátad mögött és alaposan megérdemled azokat a kis szunyókákat!
    Ó, az a határidőnapló, attól még az én szemeim is bepárásodtak kicsit! Nagyszerű érzés lehetett készíteni is, jaj, bárcsak...

    Örülök, hogy látlak! Alaposan megleptél, mert tyúkanyósabbnak (Ugye tudod, hogy ez pozitív jelző?) gondoltalak... így még jobban megörültem: tényleg szép és igaz ember vagy! :)
    Szunyókálj még egy-kettőt-hármat, aztán úgyis jön a félévzárás!
    Boldog új évet kívánok Nektek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem ennyi elég is lesz majd a nagy műhöz. :)))
      Igen, nagyon élveztem, visszarepültem gondolatban 25 évet.
      Nálam fordítva van, mint a viccben: a súlyommal nincs gond, csak magas vagyok. :))
      Boldog új évet nektek is!

      Törlés
  4. Annyira jó olvasni a gondolataidat! És megint megríkattál...Már most hiányoztok!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te is nagyon hiányzol! Annyira megszerettelek ez alatt a rövid idő alatt! Majd beszélünk. Puszi :))

      Törlés
    2. Köszönöm!!! Nagyon szerettem veletek "dolgozni" abban a kis családias közösségben! Minden gyerkőc valamiért nagyon szerethető, még ha néha rossz napjuk is van! Ennyi őszinte szeretetet nem kaptam 35 év alatt, mint nálatok 3 hónapig! Arról nem is szólva, hogy ilyen hátrányos körülmények között, mennyivel több energiátokba kerül a fejecskékbe táplálni a tudás magját. Én, és volt kollégáim el voltunk kényeztetve a körülményeket tekintve, mégis itt éreztem igazán tanítónak magam! Köszönöm, hogy egyből befogadtatok, mindenben számíthattam rátok, igazi barátnőkre találtam!!! Még megyek!

      Törlés
    3. Nagyon jól esett, amit írtál, majd tolmácsolom Ibusnak is. :))
      Nem túlzok, ha azt mondom, mi lelki társak vagyunk. Igen, nehezebb a helyzetünk, erre szoktam én azt mondani, hogy máshol sem tudnám jobban csinálni. Tekintsd magadat örökös kolléganőnknek, és gyere gyakran! :))

      Törlés