2014. február 26., szerda

Játékok feladatlapok a törtek gyakorlásához

Az előző bejegyzésemben írtam, hogy elkezdtük a törteket venni. Ha túl vagyunk az alapokon, gyakorlásnak jöhetnek a különböző játékos feladatlapok. Tavaly nem volt lehetőség ilyen jellegű  játékokra, csak bingóztunk egyet, meg rakosgattuk a törtrészeket. Remélem, most több óra lesz rá, így játékra is több idő jut majd.

Mutattam már azt a bizonyos "Kockázás" nevű játékot, amit mi anno egyszerűen csak egy négyzetrácsos lapon játszottunk. (Innen a neve.) Mivel tetszett a gyerekeknek, azóta matek órán is előkerült (itt írtam róla, szabállyal együtt), most ismét bevetem, hiszen a törtekhez is van egy feladatlap.


Forrás



Ugyancsak innen származik a következő játék is. Itt az egyenlő törteket keressük. Én 10-10 korongot adok majd a gyerekeknek, akiknek gémkapocs és ceruza segítségével kell kipörgetni, hogy melyik törtnek kell megkeresni a megfelelőjét. Ha megtalálja, rátesz egy korongot. Ha már lefedte valaki, vagy adott idő alatt nem talál jó megoldást, a társa következik a játékban. Győz, akinek a végén több korongja van a játéktáblán.

Forrás




A műveletek gyakorlásához ajánlottam korábban egy külföldi oldalt, ahol színezni kell a kis négyzeteket, a bennük található műveletek elvégzése után. Természetesen törtekhez is vannak feladatlapok. Érdemes újból szétnézni náluk.






Remélem, sikerült ötleteket adnom a törtek gyakorlásához.

Jó játékot, jó tanulást!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése