2014. február 12., szerda

Téli olimpia 2014. Alpesi sí - Műlesiklás a tanteremben



Ma a tesi órán beindultak az "igazi" versenyek. Persze felénk se hó, se jég, esetleg sár. De ezt már tudtam, ezért eleve úgy készültem, hogy tantermi keretek között fogjuk megrendezni a versenyt. 

Első sportág, amit választottam, az alpesi sí volt, azon belül is a műlesiklás. (Már ha a Wikipédián lévő dolgokat jól értelmeztem.) Persze kis "alpesi sí", kis "műlesiklás".  


Ehhez elengedhetetlen kellék a sítalp, melynek elkészítéséhez egy külföldi oldalon találtam egy nagyon jó ötletet. Végül módosítottam rajta egy kicsit, mivel éppen nem volt itthon se üdítős flakon, se megfelelő hosszúságú hullámpapír. Így egy jóval rövidebb sítalp lett. Nem tudom, hogy az enyémmel volt könnyebb végrehajtani a feladatokat, vagy az eredetivel lett volna, de ez már nem fog kiderülni. 

homemadeskis3
Forrás



Minden esetre a miénkben nehéz volt "síelni", és közben a bójákat kerülgetni. Sajnos nem volt sok lehetőség a gyakorlásra, így egymástól lesték el a gyerekek a technikát. Mértem az időt, és a hibázók pontokat kaptak, amire aztán büntető másodpercek jártak. A gyerekek nagyon élvezték. Érem osztásra nem került sor, de remélem péntekre azok is meglesznek.






Ha tetszik az ötlet, készítsetek ti is sítalpat, és rendezzetek mini olimpiát! 

Jó játékot!


2 megjegyzés:

  1. Ezt is elkészítettem, nagyon élvezték a gyerekek!Köszönöm az ötletet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy örülök neki, hogy ti is megcsináltátok!

      Törlés