2014. március 21., péntek

Egyszerű nyuszik, madárkák, virágok papírból

A héten a kicsikkel volt kézműves szakköröm, ezért olyan ötletet keresgéltem, ami mutatós és könnyen elkészíthető. Nagy örömömre  találtam is hamar. Néha ugyanis csak ülök a gép előtt, és hiába a sok lehetőség, valahogy egyik sem lopja be magát a szívembe. Ezek rögtön megtetszettek.
Szakkörön aztán sikerült kétféle aranyos munkadarabot elkészíteni mindenkinek, sőt a másodikból akár hármat is. Attól függően, hogy ki milyen ügyes és precíz volt.

Nyuszi kézből
Korábban már mutattam néhány ötletet, hogy mi minden készülhet kézből, egy-két dolgot el is készítettünk mi is. De hogy nyuszi is készülhet percek alatt, arra eddig nem gondoltam. Ezért is örültem, mikor erre az oldalra bukkantam. Hát nem aranyos? 






Nem tudom, hogy az eredeti ötletnél a kéz sablon-e, vagy egy kisgyermek keze, a szakkörön a gyerekek a saját kezüket rajzolták körül. Az elsősök és másodikosok keze között ezek a munkák születtek:







Madárka félkörből
A Krokotak-on már eddig is találtam jó pár egyszerű és mutatós dolgot. A következő is egy ilyen. Nem hiszem, hogy sok hozzáfűznivalóm lenne, a képek egyértelműen mutatják a lépéseket. Már óvodás gyerekeknek sem jelenthet akadályt az elkészítése.



Forrás


Sajnos nekem csak egyszínű papír volt kéznél, így a madárkák nem olyan színesek, mint lehetnének. De mindenki azt mondta, hogy otthon még fog ilyet készíteni. Mérettől függően lehet belőlük mobil a tanterembe, vagy (ahogy én terveztem,) rügyező ágra téve asztaldísz.







Végezetül ismét egy egyszerűen elkészíthető virágot szeretnék mutatni, ami többféle megoldást rejt magában. Az osztályommal fogunk majd ilyet készíteni, és a termet dekorálni. Ez a másik kedvenc oldalamról származik. Ha a forrásra kattintotok, a külföldi oldalon fázisfotókat találtok. Gondolnátok a képre nézve, hogy ez nem sablon után, hanem egy-két hajtással és nyírással készült? Ugye milyen jól néznek ki?


Forrás


Ha megtetszett valamelyik ötlet, készítsétek el ti is!

Jó kreatívkodást!




2 megjegyzés:

  1. Nagyon ötletes, aranyos figurákat hoztál! Unokámmal mivel kicsi még talán a nyuszit megtudjuk csinálni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik, köszönöm. Szerintem a madárka sem nehéz, bár nem tudom, mennyire kicsi. A nyuszi biztosan sikerülni fog. :))

      Törlés