2014. június 10., kedd

Marionett baba és társai vécégurigából


Lassan a nyakunkon a nyári szünet, gondoltam megmutatom, milyen jó kis dolgot találtam a Pinterest-en: marionett bábokat. Vécéguriga és fonal szükséges hozzá (ami nekem a nagy kedvencem), illetve egyéb otthon fellelhető "lom".
Hasznos időtöltés lehet az ilyen figurák elkészítése, utána pedig bábelőadást is szervezhetünk. Emlékszem, mikor mi gyerekek voltunk, ilyen előadásokkal szórakoztattuk a kisebb utcabeli gyerekeket. (Akkor főleg kesztyűs bábokat készítettünk. Egy-kettő még ma is megvan, lenn a suliban, de majd megmutatom egyszer.)

E-mail-ben kaptam az alábbi baba és sárkány ötletét. Persze ismertek, nem elégedtem meg ennyivel, hanem keresgéltem még egy kicsit. Találtam is jó párat, mutatom a kedvenceimet. Kinek melyik tetszik, válasszon és készítse el! Garantált a siker. (Én már csak a következő tanévben fogom, de akinek van kiskorú gyermeke, bizonyára még a nyáron belevág.) Nem is szaporítom tovább a szót, jöjjenek a képek a források megjelölésével. Jó kreatívkodást!




Forrás

Forrás

Forrás

Forrás


Forrás

Forrás


Forrás


Forrás




Tavaly már készítettünk az osztályommal éneklő babát, de a kis szakkörösöknek annyira tetszett, hogy engedve a kérésüknek velük is azt készítettünk, immár két hete. A közzétételbe közbeszólt a sok elfoglaltság, de úgy gondoltam, hogy itt a bejegyzés végén megmutatom. 

Annyira élvezték a készítést, hogy már menet közben énekeltek a babával együtt. Jó hangulatban telt a délután, még "vendég" gyerekek is voltak, ami külön öröm volt számomra. Itt találjátok a korábbi bejegyzést, és a forrást, valamint a fázisfotókat, illetve a gyerekek munkáit.

Csoportkép a mostani munkákról:





Végül az utolsó napokban néhány tanítványom készített babát, sárkányt vagy pillangót. Mivel külön bejegyzés ezekről nem készült, így utólag feltettem ide a képeket róluk.











Tartalmas tanévnek vagyunk a végén, soha annyit nem kreatívkodtunk, mint az idén, hála a szakkörnek (is). Sok időt vett igénybe az ötletek keresése, a sablonok és a mintadarab elkészítése, de megérte, mert mindig nagyon élvezték a gyerekek, amit csináltunk. Jöhet a megérdemelt pihenés. Lassan...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése