2015. május 10., vasárnap

Olvasás kicsit másképp 3.

A jövő héten Budapest nevezetességei lesz a témánk. Hogy miért éppen Budapest? Olvasás órán a másodikosokkal már olvastunk róla, nyelvtanból holnap lesz ehhez kapcsolódóan éppen feladat. A tanítványaim lelkesek voltak, mikor szóba hoztam, már hoztak róla  képeket, sőt egy 3D-s puzzle-t is kaptam. És ami a legfontosabb: illik róla tudni egy-két dolgot már ebben a korban is. 





Már a hétvégén feltöltöttem a csoportba azt a kis szöveget, amit feldolgozásra szántam. A gyerekek feladata most az lesz, hogy egy nevezetességgel kapcsolatban fogalmazzanak meg 5 kérdést. Ezt holnap kicserélik egymás között, és keddre válaszolnak majd rá.

Szerdára újabb 5 kérdést írnak egy másik nevezetességről, csütörtökre válaszolnak a társuk kérdésére. Így gyakorolják az olvasást, a szövegértést, és a mondatalkotást. (Remélem mindenki el fogja tudni olvasni a társa írását!)

Én is készülök: lesz vetítés, képkirakózás, illetve folyamatban van egy online kitölthető feladatsor összeállítása. Természetesen a kiadott szöveg alapján szinte mind megválaszolható, de mivel a feladatsor többször is kitölthető,  ki is találhatják (és remélhetőleg meg is jegyzik) a jó választ. 

Egy Facebook csoportban olvastam egy feladatkészítő alkalmazásról, amit ki is próbáltam. Ajánlom a ti figyelmetekbe is! A neve: Redmenta.

Eddig a hidakról (főleg a Lánchídról) (https://redmenta.com/?solve&ks_id=614021534) és a Mátyás templomról  (https://redmenta.com/?solve&ks_id=106490867) készítettem feladatokat. Majd mutatom a többit is, ha elkészülök vele.

Diafilmeket itt találtam a hidakról, itt az állatkertről,  itt és itt Budapestről.


Remélem, izgalmas hét elé nézünk!



2 megjegyzés:

  1. Pusziiii😀!!!!
    Képzeld az én Kirám 5 évesen hídépítő!!!! Hihetetlen miket talál ki a sínekkel. Ő magasba akarja így épít hidakat amin megy a vasút...gyógyszeres doboz lasagne tészta lapok minden beleépül😀....

    VálaszTörlés