2015. november 30., hétfő

Adventi várakozás 3. nap: Daltanulás

3. nap (december 2. szerda)

Nagyon szeretek énekelni (is), így természetes volt számomra, hogy az egyik napra ezt tervezem be, mint tevékenységet. Több dal is van a tarsolyomban, most mutatok kettőt. Az elsőt anno a húgom tanulta az óvodában, a másikat talán a lányaim, szintén az oviban. (Bár erre már nem emlékszem annyira. Ciki.)

Próbáltam megkönnyíteni a dolgom, hogy keresek hozzájuk kottát, de az egyikhez egyáltalán nem találtam, amihez viszont volt kotta, az nem az volt, ahogy én annak idején megtanultam.  Nem tudom, hogy ki milyen szöveggel és dallammal tudja, mutatom, hogy én hogy ismerem. Leszedtem a netről egy programot, aminek a segítségével sikerült lekottáznom a dalt. A ritmusértékekkel egy kicsit meggyűlt a bajom, valószínűleg nem is tökéletes, de éneklés közben úgyis lehet érezni, és korrigálni. 





Csendes este, téli este
halkan hull a hó,
csendes utcán, havas utcán
siklik egy szánkó.
Benne ül egy kedves bácsi,
arca mosolygó,
mellette egy teli puttony,
abban minden jó.

Itt egy ablak, ott egy ablak
lassan kinyílik:
kiscipőbe, kiscsizmába
ajándék hullik.
Reggel a sok gyerek szeme
csupa ragyogás,
mind azt mondják:
itt járt náluk a jó Télapó!








Nini nézd csak, ki jön ott?
El ne szaladj, mert megfog.
A szakálla hófehér,
puttonyába de sok fér.

Van sok dió, mogyoró,
a jó gyermeknek való.
Mikulás bácsi jól tudja,
lesz a virgácsnak dolga.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése