2016. február 22., hétfő

Hóvirágok kreatívan


Most, hogy véget ért a farsang, gondolkoztam, hogy mit lehetne készíteni rajz- és technikaórákon, amivel a termünket egy kicsit feldobhatnánk. Mi az, ami most aktuális? Mi más, ha nem a hóvirág, ami már jó ideje virít a húgom és az anyukám kertjében is. (No meg a barka, amiről ITT írtam.) Ahogy írtam a bejegyzést, gondolkoztam, hogy milyen címet is adjak majd, mivel ugye sokféleképpen lehet készíteni hóvirágot, de amit most szeretnék mutatni, abban van egy kis adag kreativitás is. Ettől másabbak egy kicsit.
Technika órákon, ha csak tudok, iparkodok olyan dolgokat készíteni, amihez nem kell semmilyen anyag, mégis mutatós a végeredmény. (Persze most egy kicsit túloztam, mert időnként azért olyan dolgokat is készítünk, amihez szükség van valamire, de az elenyésző. Karton és színes papír nálam mindig található, mint Stahl Judit konyhájában az alapvető dolgok, mint például a fürjtojás.)

Szóval a mai órán az alábbi hóvirágcsokrot (asztaldíszt) készítettük el a tanítványaimmal.

FORRÁS

Szükséges anyagok:

papírguriga
zöld színes papír
sötétzöld karton
fehér rajzlap
(szalag, amit én most lehagytam)

Sablon alapján rajzolták körül a gyerekek a virág szárát, levelét, és a virágot, három - három példányt készítve. Miután bevonták a papírgurigát a zöld színes papírral, bevagdalták, hogy olyan hatása legyen, mintha a fű között lenne a hóvirág. Felragasztották a szárra a virágokat, majd a kész növényeket a papírguriga köré helyezték, egymástól közel hasonló távolságra. Mivel reggel nem volt időm keresgélni (pedig az is van itthon), a szalag lemaradt. Bár ha utána gondolok, a fűben lévő hóvirágon sincs szalag.








Ha valaki hozzánk hasonlóan szeretné elkészíteni, közreadom a sablont is, amit készítettem, de a forrás oldalán találhatót is használhatja. (A suliban könnyebb volt sajátot készíteni, mint azt nyomtatni.)





Ha pedig másféle virágból szeretnétek a kompozíciót elkészíteni, válasszátok valamelyiket e három közül! (A fenti FORRÁS linken láttam ezeket is.)





Jó kreatívkodást!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése