2016. június 10., péntek

Szakköri munkáink: Kerekeskút

Miután ráleltem arra a jó kis oldalra, amiről már írtam, és megvalósítottunk néhány ötletet, csak az volt a kérdés, hogy mit válasszak következő munkadarabnak, ami illik a témánkhoz, látványos, és nem kell hozzá semmi. Már döntöttem is, amikor szembejött velem egy kút képe.
Szerelem lett első látásra. A korábbi ötletet félretettem, mert azt mondtam, ez az, amit el kell készítenünk. Bizonyára a gyerekkori élményeim is közrejátszottak ebben.

Két-két gyerek dolgozott együtt ezen a foglalkozáson, és készítette el a képen látható kutat.


FORRÁS


Lehet, hogy én voltam ügyetlen, de sehogy sem tudtam a hivatkozott oldalra eljutni, így nem tudom, milyen fázisfotók és leírás készülhetett az elkészítéséről.
A kép alapján azonban minden nehézség nélkül el tudtam készíteni a prototípust, így nem volt más teendőm, csak szólni a gyerekeknek, hogy a következő alkalomra hozzanak magukkal egy tejes-vagy üdítős dobozt.

Vonalzóval bejelölték a kút formáját, majd sniccer és olló segítségével kivágták a felesleget. Szívószál, hullámpapír, fonal, tejszínes dobozka vagy kávékapszula, pár ragasztás, és elkészültek a működő kutak. 
Közben elmeséltem, hogy én bizony abból a generációból származom, aki nemcsak látott, hanem használta is a kutat, víznyerés céljából. De szívesen eltekergetném most is!



Ha tetszik az ötlet, készítsétek el ti is!

Jó kreatívkodást!




2 megjegyzés: