2017. január 15., vasárnap

80 nap alatt a Föld körül projekt: 5. India

A héten olvasás órán Gandhi-ról olvastunk, így tökéletes, bár véletlen volt az időzítés. Megnéztük a térképen, hogy hol van India, majd elolvastuk az olvasmányt. Megmagyaráztam nekik a gyarmat fogalmát, majd rátértünk India nevezetességeire, illetve a kultúrájukkal való ismerkedésre.

Nemzeti állatuk a bengáli tigris, viráguk a lótuszvirág, nemzeti madaruk a kék páva, gyümölcsük a mangó, fájuk a banyánfa.


FORRÁS

FORRÁS

FORRÁS

Indiával kapcsolatban 10 emberből valószínűleg kilencnek a Tadzs Mahal jut az eszébe. Úgy gondoltam, elég, ha erről az egy nevezetes épületről mesélek a gyerekeknek. Információt ITT találtam hozzá, illetve ezt a kis videót mutattam meg nekik.




Ezt követően arra gondoltam, hogy a pénteki rajzórán rajzoljuk meg ezt a híres épületet. Kerestem is hozzá ötleteket. Végül a 3. képet készítettük el, felhasználva hozzá a 2. kép lépéseit.


FORRÁS

FORRÁS




FORRÁS



Először megrajzolták halványan a Tadzs Mahal vonalát, amit aztán fehér zsírkrétával, vagy gyertyával átrajzoltak. Színes papír híján (ami az eredeti képnél szerepel) mi színes foltokat festettünk egymás mellé, majd jött az épület festése, illetve száradás után a kontúrozás. Az utolsó díszítést kicsit elkapkodták, pedig bőségesen volt idő. Azért így is elégedett voltam a végeredménnyel, de mennyivel szebb lett  volna, ha végig olyan precízen dolgoznak, mint az elején!






A jövő héten (mivel minden nap dolgozatot írunk) nem megyünk tovább, de utána jön majd Hong Kong, illetve Kína és Japán. Mivel ezek már annyira távoli országok, nem akarok egy-egy hetet foglalkozni velük. (Legalábbis most ezen az állásponton vagyok, aztán majd kiderül.) Tartsatok velünk akkor is!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése