2017. május 13., szombat

A Naprendszer bolygói - flipbook és dal

Környezetből az elmúlt hetekben a Naprendszerrel foglalkoztunk, így amellett, hogy a gyerekek tanulmányi munkáját és magatartását az Ózhoz való eljutással értékeltem, gondoltam, legyen egy kis versengés köztük, főleg, hogy már a tanév vége is közeleg. A korábban már bevált projektet vettem elő, és ismét elindultunk meghódítani a Naprendszert. Mivel egy levelezős feladatban is hasonló témájú feladatokat kellett megoldani a versenyző gyerekeknek, így összekötöttem a kellemest a hasznossal: onnan is, a korábbi projektből, illetve a Pinterest-ről is hoztam feladatokat. ITT  megtaláljátok a négy évvel ezelőtti ötleteket, az elkövetkezőkben csak azokat a dolgokat mutatom meg, ami új lesz.

Bár még a gyerekeknek nem mutattam, de találtam egy kis dalocskát (Bolygós dal), amelynek a segítségével könnyebben meg lehet tanulni a bolygók nevét. Hétfőn megmutatom nekik, és ha van kedvük, meg is tanuljuk énekórán.



Bolygós dal 


Idegenek beszélgetése (a nyelv megfejtésén még dolgoznak kutatóink).

Merkúr kicsi, forró, tüzes ez a bolygó,
Vénusz fényes, mint a Nap, ő Esthajnal csillag,
Földön szép az élet, emberek itt élnek,
Marslakó a Marson, ott élhetek, ha akarom.

Nap körül a bolygók, körbe-körbe fogók,
Keringenek ebben, a csillagrendszerben,
Csillagból is sok van, végig a tejútban,
Nem is gondolnád, milyen nagy a galaxis.

Jupiter hatalmas, sok holdat alkalmaz,
Szaturnusz hasonló, ő egy gyűrűt hordó,
Messzi az Uránusz, ott sem él varánusz,
Neptunusz utolsó, ő egy szilárd bolygó.

Nap körül a bolygók, körbe-körbe fogók,
Keringenek ebben, a csillagrendszerben,
Csillagból is sok van, végig a tejútban,
Nem is gondolnád, milyen nagy a galaxis.

Houston, itt nem látok semmi rendellenességet. Vétel.
Nap körül a bolygók, körbe-körbe fogók,
Keringenek ebben, a csillagrendszerben,
Csillagból is sok van, végig a tejútban,
Nem is gondolnád, milyen nagy a galaxis.




A bolygók megtanulásához most egy flipbook-ot használtam, melyet a gyerekek először kiszíneztek, majd a csíkok mentén felnyírtak. A belső oldalra kerültek az elnevezések. Sikerült néhányat elrontani, így a fotózás elmaradt, de természetesen nyomtattam ezeknek a gyerekeknek másik lapot, és jelenleg folyamatban van az elkészítésük.


FORRÁS


FORRÁS

Ha tetszik az ötlet, készítsétek el Ti is!

Jó kreatívkodást, jó tanulást!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése