2017. május 14., vasárnap

Kaparós sorsjegy a tanítás szolgálatában

Évekkel ezelőtt láttam egy külföldi oldalon, hogy hogyan lehet házilag kaparós sorsjegyet készíteni. Tetszett az ötlet, el is raktároztam, hogy majd egyszer megcsinálom, de ez az egyszer csak nem jött el. Egészen mostanáig. 

FORRÁS


A múlt hétvégén volt a kisebbik lányom esküvője, ahová a meghívott rokonok egy-egy kaparós sorsjegyet vittek. (Új divat, csak mondom.) A nyeretlen sorsjegyeket elkértem, gondolván, végre megvalósítom a kaparós sorsjegyes ötletet, és mivel vannak úgymond eredeti sorsjegyeim, ezeket használom fel hozzá.

Matek órán a kétjegyűvel való osztást tanuljuk, és mivel hétvégén ráértem, gondoltam, készítek minden tanuló számára egy-egy sorsjegyet. Mennyivel izgalmasabb lesz így gyakorolni az osztást! (Legalább is remélem!)

Kiindulásként letisztítottam a sorsjegy felületéről az ott maradt kaparós részeket, majd fehér illetve okker akrilfestékkel lefestettem, hogy tudjak majd rá írni. A külső területre kerültek az osztandók, az arany részre az osztók, és középre a hányados.


Ezután vastag celluxot ragasztottam rá, ami tökéletese lefedte a kártyákat, majd lefestettem piros és zöld akrilfestékkel, amit egy kis edénykében összekevertem egy kis mosogatószerrel. Az eredeti oldal 2:1 arányt ír, bevallom, én nem méricskéltem.




Holnap minden gyerek kap egy-egy sorsjegyet, és kezdődhet a játék:
Először a piros és arany mezőket kell lekaparni, és elvégezni az osztásokat. Lehet úgy is, hogy minden számot minden osztóval elosztunk, de úgy is, hogy balról indulva egyet-eggyel. Én a második szerint fogok eljárni, hiszen elég nekik még ennyi, plusz az ellenőrzés. Ha mindhárom osztás kész, lekaparják a zöld területet, ahol ott lesz a megfelelő hányados. Ha egyezik az eredmény, vagyis nyertek, matricát (piros pont helyett szoktam adni) és cukorkát is kapnak majd. 



Ha tetszik az ötlet, készítsetek Ti is kaparós sorsjegyet, és kezdődhet a gyakorlás!

Jó tanulást, jó játékot!


2 megjegyzés: