2017. május 18., csütörtök

Naprendszer, holdfázisok - kreatívan

Bár ezt a témát korábban vettük, úgy gondoltam, bevetek néhány kreatív ötletet a jobb megértés, vagy pontosabban fogalmazva a biztosabb rögzítés érdekében. A témazáróban ugyanis lesz egy feladat, ami a holdfázisok berajzolását kéri. Bevallom őszintén, ehhez a témához elég nehezen találtam olyan dolgot, amit könnyedén kivitelezni tudtam volna, így több napig keresgéltem. Közben amit láttam, elmentettem a Pinterest-es mappámba, most pedig megmutatok  nektek is néhányat. Hátha van olyan, aki hasonló témában keresgél.

1. A Nap, Föld Hold elhelyezkedését nagyon jól szemlélteti az alábbi ötlet, és mivel sablon is van hozzá, könnyen el lehet készíteni.


FORRÁS



2. A nappalok és éjszakák szemléltetéséhez egy nagyon jó ötlet, bár kicsit időigényes az elkészítése, így most nem tudtam foglalkozni vele.

FORRÁS


3. Ez a kis videó nagyon jól szemlélteti a holdfázisokat, és bár van is egy hungarocell gömböm, szerintem inkább ezt a kis videót játszom le így utólag a gyerekeknek, mert nem biztos, hogy tudnék megfelelő világítást szerezni. Anélkül pedig nem sok mindent látnának az egészből.





4. Ez a szemléltető eszköz hasonló az előző videóban látottakhoz, csak papír alapú. Az elkészítése sem lehet bonyolult, de én olyat akartam, amit minden gyerek megcsinálhat, kevés idő és alapanyag szükséges hozzá. Elkészíteni és kipróbálni azért ki fogom, mert 4 év múlva újra tananyag lesz. 

FORRÁS



5. Ezzel a kis eszközzel könnyedén megjegyezhető, hogy hogyan is követik egymást az egyes fázisok, és már bele is kezdtem az átalakításába, amikor egy még látványosabb és "cukibb" megoldásra bukkantam. (Azt viszont egy következő bejegyzésben mutatok majd meg, fázisfotókkal és gyerekmunkákkal együtt.) Mivel nem szeretek félbehagyni semmit, átírtam a szavakat magyarra, majd utána a képeket is átvariáltam egy kicsit, figyelembe véve, hogy mi milyen elnevezésekkel tanuljuk. Végül ez most marad, mint ötlet, de hátha jó lesz most, vagy máskor, másnak.

FORRÁS



Ha tetszik valamelyik ötlet, készítsétek el Ti is!

Jó kreatívkodást, jó játékot és tanulást!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése