2017. november 6., hétfő

Szókimondóka - kiadványok

Akik rendszeresen olvassák a bejegyzéseimet, tudják, hogy állandóan keresgélek játékok, kiadványok, újabb módszerek, lehetőségek után. Az utóbbi években divatba jöttek az interaktív táblák és tananyagok, a különböző alkalmazások, amit én is rendszeresen alkalmazok, de "régi motorosként" szívesebben olvasom a könyveket könyv formátumban, mint e-book olvasóval. A könyvek megszerettetését, az olvasóvá nevelést az egyik legfontosabb feladatomnak tartom, hiszen az az alapja minden egyéb ismeretszerzésnek. Annak idején a gyermekeimnek is minden este olvastam mesét, ha jól emlékszem egészen addig, míg ők meg nem tanultak olvasni. Nem múlt el úgy karácsony, születésnap, bármi, hogy ne kaptak volna egy-egy szép könyvet. (Utólag elmondták, hogy egy kicsit talán túlzásba is estem e téren.)

Ezért is örültem meg, mikor pár napja rátaláltam a SzóKiMondóka.hu weboldalra. Az oldal a nyelvi fejlődést, a szókincsfejlesztést, beszédfejlesztést tűzi ki fő célul, miközben segíti az olvasás kialakulását. Az ehhez készült kiadványokkal a tanulás játékos módon valósul meg.  




Bár a szerző 2-6 éveseknek ajánlja a játékokat és mesekönyvet, az osztályom tanulói (elsős-másodikos 7-9 éves gyerekek) is érdeklődéssel lapozgatták a testrészekről szóló mesesorozat köteteit, illetve hallgatták a mesét.  Megígértem nekik, hogy a későbbiekben ha lesz egy kis idő, ők is olvasgathatnak majd belőle. Ami nekem is, nekik is tetszett, hogy az oldalakon sok a kép, szép nagyok a betűk, bizonyos szavakat színekkel kiemeltek, ami a tanulásban is segítségükre lehet. 

A mesét mondókák, dalok egészítik ki, így olvasás közben lehet énekelni, mondókázni. A kis "táblácskákon" található  kérdések segítségével a mese részeseivé válhatnak, személyes élményeikről is beszélgethetnek a gyerekek, a szülők pedig mesélhetnek nekik azokról az időkről, amikor ők voltak olyan kicsik, mint a mesék egyik szereplője, Marci. 







Ha felkeltettem az érdeklődéseteket, látogassatok el az oldalra, és válogassatok  a kiadványok közül!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése