2018. január 14., vasárnap

Elsős színes vonalas lap házikóval

A téli szünet előtt pár héttel kezdtem el az elsős tanulóknak a diktálást, és körülbelül ugyanakkorra esett a nyomtatottról történő másolás elkezdése is. Voltak gondok, de ugye nem várhatjuk, hogy elsőre menjen minden, mint a karikacsapás.
Aztán most, hogy visszajöttek a téli szünetről, szerdán szembesülnöm kellett azzal a ténnyel, hogy az osztályomnak több, mint a fele (4 tanuló) nem látja kellően azt a bizonyos vastag vonalat, és bizony a j és g betű felmegy a padlásra, és szépen csücsül az alja a többiek mellett a vastag vonalon, ahelyett, hogy a pincébe venné az irányt. A korábbi osztályomban egy kislány volt ilyen gondban a j betűvel, előtte soha, senkinek nem okozott ez problémát. Pedig mindig mondom, hogy minden betűt a szoba közepén kezdünk és fejezünk be, kivéve a szó elején a t betűt.

Az első lehangolódást, reményvesztést követően nekiálltam a megoldás keresésének. Emlékeztem, hogy gyereketető oldalán láttam egyszer egy olyan posztot, amiben Virág a színekkel jelölte a három vonalközt. Ezt néztem én meg, és készítettem el a saját változatomat, egy színnel és a már jól ismert, használt házikóval. Köszi az ötletet Virág!

Mivel csütörtökön új betűt tanultunk és a munkafüzetben dolgoztak a gyerekek, holnap fognak először dolgozni ezeken a lapokon. És hogy miért csak a szoba van kiszínezve? A továbbiakban nem szeretnék lapokat adni nekik, hanem dolgoznának a füzetben, és ott szövegkiemelővel emelném ki a szoba szintjét. Csak könnyebb egy vonalközt kiemelni, mint az egészet, nem? Meg egyébként is, a pincét és a padlást nem szoktuk kifesteni.

Remélem, rövid időn belül nem lesz szükség ezekre az előkészületekre, és megy majd mindenkinek a hagyományos módon, színek nélkül is!


Ha esetleg Ti is küszködtök hasonló problémával, próbáljátok ki ezt a megoldást!

Jó gyakorlást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése